netties banner

 
 


Verschijnt iedere zaterdag

Deadline van volgende editie: 
3/5/2012
om 16.00h
Reacties mailen naar netties@netties.be




INHOUD
DEEL 1: 
Kanaal 17: actuele nieuwsberichten
Hoe bedenken ze het
Voor elk wat wils
Het oor wil ook wat
 

DEEL 2: 
De Nieuwe Oogst
Bij de collega's
De zaak Tee en Tee
Van alles halen, 
(bijna) niks betalen
Het laatste woord




Enkele lezers op Twitter:
http://www.twitter.com/marijkepante
http://www.twitter.com/helalalphen
http://www.twitter.com/pietr
http://www.twitter.com/hewlettt

Uw naam hier? Meld u aan!

NeTTieS
Jaargang 16
Nummer 748 van 28/4/2012



Gegroet lezer,

Editie 748 al. Nog eentje, en dan volgt het jubileumnummer 750. Een feesteditie die wij niet ongemerkt voorbij laten gaan. Om te beginnen zouden wij graag een reünie organiseren met de medewerkers van het eerste uur. Helaas zijn wij van enkele van die medewerkers het mailadres verloren, als gevolg van enkele wissels van mailprogramma's en computers. Behoor jij tot die medewerkers, contacteer ons dan even via redactie@netties.be ? Dit is het volledige lijstje medewerkers door de jaren heen:

Miranda Swier, Benny Raemaekers, Geert Demuynck, Kurt Fierens, Peter Stuart, Gerard Schaefers (Sjeef), Boeloeboeloe (LVO), Manu Drieghe, Marijke Pante, Marianne Steijlen, Reinhilde Remaut, Ludo Cattoor, Evert Poppen, Philip Lafeber, Julien Van den Borre, Johan Junior, Kurt op de Beeck, Koen van Poucke, Rogier P. Bakx, Jurgen Veys, Nick Toretto, Krekkie, Dave Lahousse, Filip Overmeire (Filover), Jeffrey Drooghenbroodt, Human0id, Danny Zeegers, Wim Wilyn, Dave Lahousse, Ben Depré, Eddy Horemans, Henk Langerak, Arnold Top, Paul Liekens.

Ook voor onze lezers hebben wij een actie bedacht, maar daarover leest u volgende week meer. En nummer 750 zelf zal ook iets speciaal zijn. Daarin komen o.a. de reacties van verschillende lezers over Netties, of over computers en internet in het algemeen. Wil u daarover ook graag iets kwijt? Wat vindt u van de evolutie van het internetwereldje in het algemeen, en Netties in het bijzonder? Hebt u suggesties of kritiek? Uw reacties zijn erg welkom op datzelfde adres: redactie@netties.be

Zo. Snel aan uw leesvoer, want er valt deze week weer heel wat te verhaspelen. Veel leesplezier gewenst, en op naar nummer 750!

Hilde

Netties lezen als RSS-feed? Het kan, op het adres
http://www.netties.be/v10/netties_rss.php

Volg Netties op Twitter:
http://www.twitter.com/nettiesbe
http://www.twitter.com/hvangool


Heb je een Nokia smartphone? Download onze app om netties te lezen:
http://store.ovi.com/search?q=netties


Indien u een bepaalde editie niet ontvangen hebt, ga naar onze website: 
http://www.netties.be en klik op archief.
Daar vindt u een link naar de laatste editie. Vorige nummers zijn er ook integraal te downloaden, tot en met nummer 1 - nostalgie troef!
 



 
verkenner
                    banner
 
 


Kanaal 17

Een nieuwsrubriek samengesteld uit berichten die 
ons bereiken via de reguliere en de gespecialiseerde pers, 
Internet, eigen correspondenten en de lezers van dit e-zine.



 

INSTAGRAM VERBIEDT ANOREXIA-VERHEERLIJKING
Maar moet een hosting bedrijf niet neutraal zijn?

Wanneer je hoort dat een populaire site zoals Instagram het verheerlijken van anorexia, de superdunne, op het ziekelijke af, mensen, wil tegengaan, dan zal je dat wellicht goedkeuren. In vele modebladen staan immers heel dunne modellen afgebeeld, en jonge meisjes zouden, in hun pogingen om dit ideaal na te volgen, wel eens hun eigen lichaam schade kunnen toebrengen.

Om dat tegen te gaan heeft Instagram nu in haar gebruiksvoorwaarden accounts, afbeeldingen en hashtags verbant die deze trend verheerlijken. Dan gaat het om tags zoals "thinspiration", "probulimia" en "proanorexia". Prima toch? (1)(2)

Maar dan lees je een ander artikel, waar dat zelfde (het blokkeren van afbeeldingen op bsis van trefwoorden) als verfoeilijk omschreven wordt (3). TechDirt heeft het namelijk over een uitspraak van een Duitse rechtbank waarbij YouTube gedwongen wordt om inbreuken op de auteursrechten te blokkeren, gewoon gebaseerd op trefwoorden. Met andere woorden: YouTube (oftewel Google natuurlijk) moet een systeem installeren waarmee verhinderd wordt dat songs van de GEMA-aangeslotenen (noem het de tegenhanger van de Belgische SABAM) geüpload worden.

Twee versies rond eenzelfde probleem: is het hosting bedrijf (YouTube, Instagram) verantwoordelijk voor wat de gebruiker doet? In principe is het antwoord neen. Het moet voldoende mechanismen ontplooien waardoor inbreuken  gemeld kunnen worden, zodat de illegale content verwijderd kan worden. Maar in het geval van de Duitse rechtspraak is het vonnis té breed (een trefwoord kan op allerlei andere dingen slaan dan enkel muziek); in het geval van Instagram is het een gevaarlijk precedent, een soort zelfcensuur die al evenmin bevorderlijk is voor het vrije internet.

Het gekke is dat de mens geneigd is de maatregel van Instagram met sympathie te bekijken, en het vonnis van de Duitse rechter op boegeroep te onthalen...
http://thenextweb.com/apps/2012/04/21/instagram-bans-thinspiration-accounts-and-glorifications-of-self-harm-like-cutting/
http://www.businessinsider.com/how-this-pic-of-model-alexa-chung-triggered-instagrams-thinspo-ban-2012-4?op=1
http://www.techdirt.com/articles/20120420/11573918587/huh-totally-clueless-german-court-says-contentid-isnt-good-enough-youtube-must-block-infringement-keywords.shtml



OOK EU COMMISSARIS NEELIE KROES, BENADRUKT NOODZAAK AAN OPEN INTERNET
ISP's mogen gebruikers niet afsluiten...

Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Een van de Europese politici die niet alleen getuigen van kennis van het onderwerp waarvoor zij bevoegd zijn, maar bovendien verfrissende, rechtvaardige ideeën hebben, is de Nederlandse Neelie Kroes, EU Commissaris voor de Digitale Agenda.

Eerder al had zij al een opmerkelijk standpunt ingenomen, door te verklaren dat het auteursrecht misbruikt wordt om te straffen, en dat de makelaars in auteursrechten met hun tijd moeten evolueren en innoveren, in plaats van beroep te doen op vervolging. (1)

Deze week heeft zij dan in een interview de nadruk gelegd op het belang van een open internet, en hoe het zich verhoudt tot de auteursrechten. Zij had het ook over het feit dat men mensen niet van het internet kan "gooien" - maar dan niet in de context van de Franse Hadopi wet met zijn 3 waarschuwingen, die ondertussen in steeds meer landen navolging krijgt. Wel in de context van ondemocratische landen, waar de burger digitaal monddood dreigt te worden.

Je kan natuurlijk zeggen dat echte censuur vanwege de overheid veel erger is dan het "luxeprobleem" van de auteursrechten. Maar is dat zo? Gaat de strijd tegen Hadopi en co niet evenzeer om basisrechten - die nu op dit vlak met de voeten getreden worden. Maar wat brengt de toekomst, als deze trend om burgers de digitale toegang te ontzeggen, naar steeds meer domeinen doorgetrokken wordt? Denk bijvoorbeeld maar aan de "blog killing wet" in Italië, waar we het verleden week over hadden...
http://www.techdirt.com/articles/20111121/07305616860/eu-commissioner-kroes-copyright-is-tool-to-punish-withhold-new-business-models-not-more-enforcement-needed.shtml
http://www.techdirt.com/articles/20120419/04184418556/eu-commissioner-kroes-speaks-out-internet-openness-says-we-cannot-allow-isp-disconnects.shtml
http://www.netties.be/v20/toon_artikel.php?id=16675



SAMSUNG KOMT UIT MET S-CLOUD
S-Cloud, i-Cloud ... moet de cloud niet platform onafhankelijk zijn?

Het is al vaak gezegd dat Samsung met sommige van zijn mobiele toestellen met aanraakscherm de iPHone gewoon geïmiteerd heeft. Er werden dan ook al processen rond gevoerd, met wisselend succes trouwens. Zal een nieuw initiatief van Samsung naar hetzelfde gerechtelijk kluwen leiden?

Het bedrijf zou namelijk volgens verschillende bronnen starten met S-Cloud, een dienst die uiteraard doet denken aan de iCloud van Apple. Met dit verschil, volgens insiders, dat er beperkingen zijn aan de content die je kan uploaden. Maar je zou wel content van verschillende andere Samsung toestellen kunnen uploaden en vanop verschillende toestellen (tablet, smartphone, tablet) kunnen oproepen.

Allemaal mooi en wel, maar wordt het geen tijd om vragen te stellen bij die besloten cloud systemen? Doe je er niet beter aan om een onafhankelijke cloud te kiezen, die misschien dan niet langer gratis is, maar waar je content blijft staan, en toegankelijk blijft, ook al switch je van toestel? Het lijkt ons dat er al te veel ommuurde tuintjes (walled gardens) aan het ontstaan zijn. En die zijn evengoed de bedreiging van het open internet, of niet meer, dan censuur of de genadeloze strijd tegen inbreuken op het internet...
http://www.theverge.com/2012/4/20/2962004/samsung-s-cloud-service-may-3rd-rumor
http://www.techmeme.com/120420/p28#a120420p28



ER IS NOG GELD TE VERDIENEN MET HANDEL IN DOMEINEN
Mike Mann, de man die 14.962 domeinen registreerde in 24 uur

Eigenlijk mag het niet, speculeren met domeinnamen. Als je het spel netjes speelt, dan registreer je enkel een domeinnaam voor je eigen bedrijf, of voor een project dat je op poten wil zetten. En verkoop je die naam enkel indien je dat project niet verder wil zetten, en iemand anders een dergelijk project wil uitbouwen.

In principe is de handel in domeinnamen dus verboden. Maar niemand kan iemand zoals Mike Mann verbieden om "heel veel" projecten in het achterhoofd te hebben, en daarvoor allemaal domeinnamen te registreren. 14.962 domeinnamen om juist te zijn, in amper 24 uur tijd. Het kost hem wat geld, maar dat is maar een fractie van wat hij verdienen kan.

Over de levenswandel van deze Mike Mann lees je o.a. bij CNet. Daarin staat dat de massale aankoop van deze bijna 15.000 domeinen eerder een uitzondering is. Gewoonlijk koopt hij een 300 namen per dag, en verkoopt ze weer, via zijn bedrijf DomainMarket.com, iets wat hem ongeveer $400.000 per maand opbrengt.

De praktijken die zulke domein-speculanten gebruiken zijn vaak heel geslepen; zij hebben bijvoorbeeld scripts ontwikkeld die domeinnamen wegritsen op de nanoseconde dat zij vrij komen, voor ze verlengd zijn. Praktijken die verwijzen naar het Wilde Westen, dat het internet nog altijd kan zijn. Een (ontluisterend) succesverhaal bij CNet en Business Insider.
http://news.cnet.com/8301-1023_3-57418250-93/meet-the-mann-who-registered-14962-domains-in-24-hours/
http://www.businessinsider.com/michael-mann-domain-business-2012-4?op=1



NIEUWE WOORDJES LEREN: SKEUOMORPHING
Discussie rond nut en gebrek aan precisie

De laatste dagen zijn er verschillende artikels verschenen in de blogosfeer over skeuomorphing. Een woord dat de meeste mensen niet meteen in hun dagelijkse taal gebruiken, en dus wat nadere toelichting verdient.

Skeuomorphing komt, zo leert de Wikipedia ons, van het Griekse "skeuos" (tool of schip) en "morphe" (vorm). Het slaat op een techniek waarbij de computer interface gebruik maakt van schuivers en buttons die benaderen wat er in de niet-digitale wereld bestaat, zoals bij de replica van instrumenten, die nu op mobiele toestellen nagemaakt worden. Het argument om zulke interface te gebruiken, is dat het mensen die gewoon zijn om met de originele instrumenten te werken, meteen aan de slag kunnen met het replica. Tegenstanders wijzen er dan weer op dat skeuomorphische interface elementen meer ruimte innemen op het scherm dan de standaard interface, en dat zij ook moeilijker zijn om nauwkeurig in te stellen (geen cijferwaarde). (1)

Waar draait nu de hele discussie om? Wel, dat skeuomorphing teveel gebruikt wordt. In een interessant blogartikel "Skeuomorphism & Storytelling" wijst auteur Tobias Ahlin op goede en slechte voorbeelden. Zo heeft Apple in zijn iBooks het bladeren in het boek een fysiek gebaar gemaakt: je moet het blad omslaan - alhoewel dit natuurlijk helemaal niet nodig is, het is gewoon een imitatie van het fysieke gebaar, om de gebruiker het gevoel van "een boek lezen" toch nog enigszins te geven. Een app om notities te maken wordt in de vorm van een notaboekje, compleet met rubber bandje erom, gegoten. De PhotoBooth tool van Snow Leopard is van een gewoon mediaplayer-scherm omgevormd tot een heus theater, met gordijnen en al, in Lion. Een piano app die toetsen brengt die er erg realistisch uitzien. Het zijn voorbeelden van skeuomorphing, sommige goed, sommige slecht. Maar het is in elk geval leuk dit woordje in het achterhoofd te houden wanneer je de interface van een app bekijkt...

Meer bij Tobias Ahlin en Buzz Feed
http://en.wikipedia.org/wiki/Skeuomorph#Digital_skeuomorphs
http://tobiasahlin.com/blog/skeumorphism-and-storytelling/
http://www.buzzfeed.com/mattbuchanan/in-defense-of-skeuomorphism



NICK DENTON WIL HET SYSTEEM VAN COMMENTAREN HERVORMEN
Zijn zienswijze zou manier van publiceren drastisch kunnen wijzigen

Commentaren op artikels: het nodigt de lezer uit tot interactie, betrekt hem meer bij het artikel. Dat zou althans het principe moeten zijn. Helaas vervallen commentaren vaak tot de laagste scheldpartijen, waarbij zowel de brenger van de boodschap (de schrijver van het artikel) als de medecommentatoren op de korrel genomen worden. De inhoud van het artikel blijft al te vaak buiten discussie.

Nick Denton, de oprichter van Gawker Media, heeft in het verleden al getracht daar verandering in te brengen. Hij lanceerde toen een nieuw systeem waarbij lezers beloond werden voor goed gedrag; zij moeten lid worden van de publicatie, en krijgen punten bij goede commentaren - waarbij "goed" evengoed kan staan voor negatieve als positieve kritiek, als het maar doordachte, to-the-point commentaren zijn. Maar ook dit systeem bleek zijn fouten te hebben; al heel snel waren handige internauten aan de slag gegaan om het systeem te bespelen, en zo de beloning binnen te rijven.

Nu heeft Denton in een interview met GigaOm een blik gegeven op een nieuw systeem dat hij op Gawker media wil toepassen, en dat echt revolutionaire gevolgen kan hebben. Bij dit systeem krijgt iedereen zijn eigen platform voor discussie en commentaar, waarbij hijzelf bepaalt naar wie hij luistert en wie niet. Concreet zouden commentaren op een bepaald onderdeel van een artikel, feiten, een mening die weerlegd worden, in het stuk zelf verschijnen. En de weerlegging op die weerlegging ook. Het stuk zou constant veranderen en evolueren. In plaats van een schimppartij op de schrijver, komt de echte inhoud weer aan de beurt, en ontstaat een echte discussie.

Bovendien wil Denton de commentaren niet als een nabeschouwing behandelen, maar als een onderdeel van het verhaal. Ook wat voorafging aan een artikel, een verhaal, zou hij meer in het verhaal zelf willen betrekken: hoe het verhaal tot stand gekomen is, chats en IM's die gevoerd werden zouden ook publiek gemaakt worden.

Een ambitieus plan. Ware het niet, zoals een van de commentaren opmerkt, dat dit is wat eigenlijk al gebeurt bij sociale nieuwssite Reddit...

Lees meer over de plannen van Denton bij Gigaom en Business Insider.
http://gigaom.com/2012/04/20/nick-denton-wants-to-turn-the-online-media-world-upside-down/
http://www.businessinsider.com/gawkers-nick-denton-wants-to-give-commenters-power-and-turn-them-into-journalists-2012-4?op=1



BEWAREN IN DE CLOUD: GROTE UPDATES BIJ SKYDRIVE
En Dropbox doet wat MegaUpload de das omdeed

De cloud heeft zijn voor- en nadelen. Een van de voordelen is dat je je bestanden altijd bij de hand hebt. Maar dan moet er wel een goed systeem zijn om de bestanden op jouw computer en de cloud te synchroniseren. Microsoft had al een tijdje de online opslagruimte SkyDrive, maar die was niet zo sterk in dat synchroniseren. dat is nu veranderd.

Microsoft heeft namelijk enkele veranderingen aangebracht aan SkyDrive, die de dienst volgens verschillende waarnemers veel interessanter maken. De functies van "Mesh", de synchronisatiedienst van Microsoft, zitten nu ingebakken in SkyDrive. Het principe is simpel: op jouw harde schijf wordt een map aangemaakt, de SkyDrive map. Alle bestanden die je daarin zet, worden automatisch gesynchroniseerd met de cloud.

Waar je vroeger recht had op gratis 25 GB ruimte, en 5 GB Mesh ruimte om te synchroniseren, wordt het pakket nu herleid tot enkel 7 GB sync ruimte. Maar je kan meer ruimte kopen: van $10 voor 20 GB per jaar, tot $50 voor 100 GB per jaar. (1)(2)

Tot nu toe was de grote naam in het online bewaren van bestanden DropBox. Ook van dat front valt nieuws te melden. Want DropBox komt uit met een tool waarbij elk bestand in je DropBox een eigen URL krijgt, zodat je rechtstreeks naar dat bestand kan verwijzen, en het dus gemakkelijker wordt om deze bestanden te delen. (2). Mooi. Maar hiermee waagt DropBox zich wel op een glibberig pad. Want juist die mogelijkheid tot het delen van bestanden is wat MegaUpload de das omdeed, en de baas ervan, Kim Dotcom, in de gevangenis deed belanden...

Hoe het ook zij, Dropbox zelf geeftin zijn blog (3) enkele voorbeelden van hoe je deze nieuwe tool gebruiken kan.
http://arstechnica.com/microsoft/news/2012/04/microsoft-takes-on-dropbox-with-major-skydrive-update.ars
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/04/23/the-next-chapter-for-skydrive-personal-cloud-storage-for-windows-available-anywhere.aspx
http://blog.dropbox.com/?p=1138



NIEUWE WOORDJES LEREN: STEALTH IT
Na BYOD een nieuwe nachtmerrie voor IT-afdeling?

We kennen al de term BYOD - bring your own device, die slaat op het feit dat werknemers steeds vaker hun eigen toestel (laptop of smartphone) mee naar het werk brengen, en gebruiken voor werkgerelateerde taken. Een fenomeen dat steeds wijder verspreid raakt, maar waarvan de IT afdeling van bedrijven niet goed weet of ze het nu goed moet vinden of dat het tot een totale nachtmerrie kan leiden.

Enerzijds is het een zegen voor de systeembeheerders. De gebruiker zelf staat in voor het onderhoud van zijn toestel, hij is er vertrouwd mee, en de helpdesks krijgen dus veel minder oproepen. Anderzijds is het ook een groot beveiligingsrisico. De systeembeheerder heeft geen idee hoe up-to-date deze toestellen wel zijn, of zij voorzien zijn van de nodige antivirussoftware, enz. En dan hebben we het niet eens over het feit dat de gebruiker, indien hij wil, met één klik alle bedrijfsgeheimen op zijn eigen toestel zet en doodleuk 's avonds mee naar huis neemt.

Volgens GigaOm zit er echter nog een nieuwe trend aan te komen, die de IT-afdeling nog meer zorgen zal maken: stealth IT. Dat fenomeen ontstaat wanneer IT medewerkers een personeel tegenkomen, zoals ze hebben meer computing kracht nodig, meer opslagruimte, of een of andere analytische tool. Toestemming vragen om die aan te kopen, kan ingewikkeld zijn; redenen van veiligheid spelen mee, maar natuurlijk ook bureaucratie. Om die problemen toch zo spoedig mogelijk op te lossen, doen de IT-medewerkers dan steeds vaker beroep op commerciële diensten zoals Amazon Web Services; zij halen een kredietkaart boven (die van henzelf, of die van het bedrijf) en regelen het. En het probleem is opgelost.

Toch niets mis mee, zal je zeggen? Toch wel. Want wat als dat personeelslid weggaat? Plots heeft niemand meer toegang tot die webbronnen. Bovendien wordt het probleem zo weggemoffeld, en kan de directie niet de maatregelen nemen die structureel nodig zijn.

Een interessant artikel daarover bij GigaOm, dat ook vroeger al de discussie voerde over voor- en nadelen van BYOD (2); bij Networkworld lees je meer over BYOD (3)
http://gigaom.com/2012/04/23/think-byod-is-an-issue-wait-for-stealth-it/
http://gigaom.com/collaboration/consumerization-study-it-pros-swamped-behind-on-mobile/
http://www.networkworld.com/news/2012/042312-are-byod-workers-more-258586.html?source=NWWNLE_nlt_daily_am_2012-04-24



OFFLINE LEZEN MET NEWS.ME
Downloadt automatisch je nieuws voor onderweg

Uitgevers gaan met hun tijd mee, en moeten tegenwoordig dus ook heel wat aan technologie doen. Zo heeft de eerbiedwaardige krant New York Times een heus tech lab, waar gesleuteld wordt aan nieuwe vormen om het nieuws te verpakken.

Een product van dat lab is News.me, een newsreader app voor de iPhone. Die heeft nu een interessante update gekregen, waarbij een tool, Paper Boy, toegevoegd werd. Daarbij kunnen gebruikers via de GPS van hun smartphone bepalen wat hun thuislocatie is. Voortaan zal die Paper Boy ervoor zorgen dat, telkens zij het huis verlaten, al hun sociaal nieuws in de achtergrond gedownload wordt, zodat zij het offline kunnen lezen wanneer zij geen verbinding hebben onderweg. Wat natuurlijk een groot voordeel betekent. Want je hebt nu eenmaal niet overal een internetverbinding - in tunnels of de ondergrondse bijvoorbeeld.

Het gaat dus wel degelijk niet enkel om gewoon krantennieuws, maar ook het sociale nieuws - berichten en meldingen uit Facebook en Twitter.

Een uitvoerige bespreking van de tool vind je bij TechCrunch. Het enige wat ons wel verwondert is dat er een feature is die "reactions" heet, en waarbij je een reactie kan plaatsen op de verhalen die je in je stream vindt... en waarbij je kan kiezen tussen 5 voorafbepaalde antwoorden: “Ha!”, “Wow”, “Awesome”, “Sad”, and “Really?”. Nou moe, naar onze mening zeg je beter niets dan zo'n automatisch antwoord!
http://www.news.me/
http://techcrunch.com/2012/04/22/read-offline-news-me-automatically-downloads-your-news-whenever-you-leave-home/



GOOGLE DRIVE: HET MONSTER VAN LOCH NESS IS EINDELIJK OPGEDOKEN!
Wat houdt het aanbod precies in?

Er wordt al maanden over gespeculeerd, dat Google met een online opslagruimte zou komen, die dan gemakshalve GDrive genoemd werd. Je kon bij Google al wel wat spullen opslaan in de cloud: je filmpjes (YouTube), je foto's (Picasa), je mail (Gmail), je documenten (Google Docs, Google Spreadsheet), en als je een beetje handig was vormde je je Gmail ook om tot online opslagplaats.

Nu echter heeft Google dus officieel GDrive gelanceerd. Eerst even vermelden wat het praktisch inhoud: gratis opslagruimte van 5 GB. Je kan upgraden tot 25 GB ($2,49), 100 GB ($4,99) of zelfs 1 TB ($49,99/maand). Google Docs is ingebouwd in Google Drive, zodat je in real time met anderen kan samenwerken aan documenten. Via een app voor je Android telefoon of tablet kan je documenten uploaden; voor de computer is er speciale software voor de Mac of PC. Voor blinde gebruikers is er Drive met een screen reader, voor alle platformen.

Een cloud-drive bij Google, betekent natuurlijk ook doorzoeken. Je kan alle documenten op deze extra opslagruimte doorzoeken op trefwoord, filteren op soort, op eigenaar enz. Maar er is nog iets bijzonders: als je ingescande afbeeldingen van teksten in je GDrive zet, dan zorgt Google ervoor dat die door een OCR software (Optical Character Recognition) gehaald worden, zodat ook die doorzocht kunnen worden.

Tot zover het aanbod. (1) Bij Engadget vind je een vergelijking van wat Google Drive biedt, tegenover Microsoft (Skydrive), Dropbox en Apple (iCloud). Wil je meteen beginnen met je Google Drive, dan ga je van start op het derde adres.
http://googleblog.blogspot.com/2012/04/introducing-google-drive-yes-really.html
http://www.engadget.com/2012/04/24/google-drive-vs-the-competition-dropbox-skydrive-icloud/
http://drive.google.com/start



GOOGLE DRIVE: WORDT GOOGLE EIGENAAR VAN JE BESTANDEN?
En wordt de inhoud van jouw Drive ook toegevoegd aan Search?

Maar vooraleer je meteen van start gaat met je Google Drive, zijn er toch enkele vragen waarop je een antwoord moet krijgen. Om te beginnen: wat gebeurt er met de bestanden die je uploadt?

Zack Whittaker bij ZDNet bekeek de gebruiksvoorwaarden van Google Drive, vooral om te zien hoe het de rechten op copyright en intellectueel eigendom behandelt. Bij DropBox en de SkyDrive van Microsoft blijf jij netjes de eigenaar van de auteursrechten en de IP rechten. Bij Google Drive, zo besluit hij, is het wel even schrikken, want door het uploaden van bestanden geef je Google namelijk het recht om alles te doen met jouw werk wat het wil: gebruiken, reproduceren, wijzigen, afgeleide werken (vertalingen) maken, enz. En zelfs wanneer je niet langer gebruik maakt van Google's diensten, blijft dat recht bestaan - iets wat in het verleden voornamelijk betrekking had op listings die je maakte op bijvoorbeeld Google Maps, maar die in het licht van het nieuwe aanbod, de Google Drive, een heel andere dimensie krijgen (1)

Een tweede vraag: Google zegt dat het de bestanden doorzoekbaar maakt. Maar wil dat ook zeggen dat je vanuit de normale zoekmachine kan zoeken in je drive, net zoals je nu zoekresultaten krijgt van je Google+ kringen (indien je ingelogd bent tenminste)? Dat zou natuurlijk wel interessant zijn, voor de gebruiker. Zolang natuurlijk Google daarbij erg voorzichtig omgaat met je privacy - en jij ook natuurlijk. Want een volgende stap zou kunnen zijn dat Google jouw documenten op de drive, die jij publiek gezet hebt voor je vrienden, ook vertoont in de zoekresultaten van jouw vrienden. Een aanbod dat zou uitgebreid kunnen worden tot de andere pijlers van het Google Emporium (muziek, docs, foto's, ...)

Dat zou wel interessante mogelijkheden openen, maar enkel en alleen indien Google het op de juiste manier doet, met enorm veel eerbied voor de privacy... (2)
http://www.zdnet.com/blog/btl/how-far-does-google-drives-terms-go-in-owning-your-files/75228
http://www.webpronews.com/will-google-add-google-drive-content-to-search-2012-04



NOG WAT VAN GOOGLE: EEN SHARE BUTTON...
en een "trusted stores" badge voor AdWords

Zullen we er eens een Google-dagje van maken? De zoekgigant is, zoals gewoonlijk, weer een bezig bijtje geweest, en brengt weer wat nieuwe tools uit. Om te beginnen een share-button: Google brengt een button uit die webmasters op hun site kunnen zetten, zodat bezoekers een artikel kunnen posten op hun Google+ nieuwsfeed, met eventueel een bijkomende commentaar.

Nu is het nog de vraag of deze button wel succes zal kennen. Een webmaster wil enkel wat van de kostbare ruimte op zijn pagina inruimen, als die hem iets oplevert - in het geval van een button wat extra bezoekers. Maar met een zo goed als slapend netwerk van Google+ is het weinig waarschijnlijk dat deze button erg actief gebezigd zal worden.. (1)(2)

Een tweede nieuwigheid die Google uitbrengt, zijn de "Trusted Stores badges" aan AdWords advertenties. Met andere woorden: Google zal zelf winkels evalueren, en de winkels die het ok vindt, en die adverteren via Google AdWords, krijgen een "Trusted Store" badge op hun advertentie geplakt. Dit moet de bezoeker dan geruststellen en hem vertrouwen geven om op de advertentie te klikken, en hopelijk nadien ook in vertrouwen te kopen.

Een mooi initiatief? Naar onze mening zitten er toch wel enkele addertjes onder het gras. Want willen de bedrijven in aanmerking komen voor deze badge, dan moeten zij een hele resem data aan Google overhandigen. Zij moeten een verslag kunnen voorleggen waaruit blijkt dat hun verzendingen op tijd vertrekken, dat zij een betrouwbare klantendienst hebben, en problemen snel oplosten.

Maar daar is toch niets mis mee, zal je vragen? het probleem ligt bij de bedrijven die zich niet onderwerpen aan die keuring. Die krijgen voortaan het kwaliteitszegel niet, en de bezoeker zal hun advertentie associëren met "onbetrouwbaar"....
http://googleplusplatform.blogspot.com/2012/03/new-look-for-1-button.html
http://techcrunch.com/2012/04/24/google-share-button/?icid=tc_home_art
http://searchengineland.com/google-testing-trusted-stores-badges-on-search-adwords-119305?utm_campaign=tweet&utm_source=socialflow&utm_medium=twitter



BEZIENSWAARDIGHEDEN OP GOOGLE MAPS OOK MET JOUW FOTO'S
Photo Tours laat ze ontdekken in 3D

We kennen al Google Maps, en wellicht heb je ook al gebruik gemaakt van Street View, om een buurt te bekijken - of natuurlijk om te zien hoe jouw huis eruit ziet in deze dienst, die niet door iedereen gesmaakt wordt omwille van het privacy effect.

Bij Street View heb je enkel een oppervlakkig - zij het vrij nauwkeurig beeld. Maar bezienswaardigheden die in de straat staan, worden op dezelfde manier behandeld als de gewone huizen, terwijl je die toch vaak van dichterbij zou willen bekijken.

Daarom komt Google nu uit met Photo Tours, een nieuwe functie op de Google Maps, waarbij je bepaalde plekken bezoeken kan met 3D foto's. Momenteel zijn er al tours beschikbaar voor meer dan 15.000 sites over de hele wereld, van de Trevi Fountain in Italië, tot de bezienswaardigheden in Yosemite.

Je moet wel een computer en browser hebben die de WebGL (web based Graphics Library) aankunnen. Maar is dat het geval, dan kan je deze tours op twee manieren opstarten. Ofwel voer je een zoektocht uit naar een bepaalde plaats, en krijg je bij de zoekresultaten in het linkerpaneel te zien of er een 3D tour beschikbaar is. Door op de miniatuurafbeelding van de foto te klikken start je de tour op. Ofwel klik je op het label dat er een bezienswaardigheid te zien is (het rode ballonnetje), en krijg je te zien of er een tour beschikbaar is.

Het bijzondere aan deze nieuwe functie is dat er niet alleen foto's gebruikt worden die door Google zelf gemaakt zijn, maar ook foto's van de gewone gebruiker. Google haalt die bij Picasa en Panoramio en gaat dan van elkaar overlappende foto's een 3D foto opbouwen. Een indrukwekkende techniek, waarover je meer leest bij TheNextWeb en WebProNews.
http://thenextweb.com/google/2012/04/25/google-maps-now-lets-you-visit-famous-landmarks-with-photo-tours-using-your-images/
http://www.webpronews.com/google-maps-offers-up-3d-photo-tours-via-user-photos-2012-04



FACEBOOK PROBEERT GEBRUIKER TOT MEER VEILIGHEID AAN TE ZETTEN
Gratis versie van bekende producten, 6 maand lang.

Als er één ding is dat je van Facebook kan zeggen, is dat het erg populair is. Oma en opa, de beenhouwer op de hoek en de bakker: iedereen heeft wel een Facebook pagina en deelt er zijn foto's en nieuwtjes. Welke plek is er dan beter om de internaut op te voeden tot meer voorzichtigheid bij het surfen, tot meer veiligheid?

Het nieuwe initiatief van Facebook valt dan ook toe te juichen: het is een soort marktplaats gestart, waar je een gratis versie kan downloaden van beveiligingssoftware van verschillende grote namen: Microsoft, McAfee, TrendMicro, Sophos, Symantec. Die is wel maar 6 maanden geldig. Maar de gebruiker is tenminste 6 maanden beschermd, en heeft alvast een eerste stap gezet tot meer beveiliging.

Maar daar wringt het schoentje. Haast elke internaut heeft op een bepaald moment een goed werkend, actueel beveiligingprogramma en antivirus op zijn computer gehad; want bij elke nieuwe computer is wel een antivirus bijgeleverd. Alleen: na 6 maanden verloopt die, en moet je een betalend abonnement nemen op de updates. En heel wat internauten vertikken het, waardoor ze gevaar lopen. Het is dan ook de vraag of dit initiatief van Facebook de gebruiker kan overhalen, waar andere initiatieven gefaald hebben.

Tussen haakjes: door de samenwerking met al deze antivirusbedrijven zal Facebook hun database met verdachte adressen verwerken in zijn eigen zwarte lijst met url's die te mijden zijn, omdat zij de bron kunnen zijn van spam en malware.

Meer bij WebProNews en The Verge.
http://www.theverge.com/2012/4/25/2973958/facebook-av-marketplace-mcafee-symantec-sophos-trendmicro-microsoft
http://www.webpronews.com/facebook-launches-an-anti-virus-marketplace-2012-04


HET ROMMELT IN CHINA...
... en dan wordt uiteraard het internet in wurggreep genomen

China heeft een lange traditie als totalitair regime, dat een zeer strenge controle heeft over zijn burgers. Iedereen in het gelid, en eeuwige trouw aan de leiders. In zo'n omgeving is de komst van het internet, en dan vooral de sociale netwerken met hun vele communicatiemogelijkheden, de overheid een doorn in het oog. En wanneer er zich gebeurtenissen voordoen, die de overheid in verlegenheid brengen, dan wordt natuurlijk getracht om de vrije communicatie via het internet aan banden te leggen.

Dat is wat zich de laatste dagen afgespeeld heeft. Voor het fijne van deze gebeurtenissen verwijzen wij naar de reguliere kranten, en de Wall Street Journal, dat de hele achtergrond brengt. Kort samengevat draait het rond geruchten over een coup die gepland was, een afluisterschandaal, een ander schandaal waarbij hoge pieten verdacht worden van corruptie, en zelfs een moordcomplot. Het hele James-Bond scenario dus.

Het gevolg van de affaire kan je natuurlijk al raden: censuur. Verschillende accounts op Sina Weibo, dat je het best kan beschouwen als een Chinese Twitter, werden afgesloten. 210.000 postings werden gewist. En zes personen, die "verdacht" worden van het "verspreiden van valse geruchten" belandden in de gevangenis.

Wat het verschil aantoont tussen totalitair en democratisch. Voor beide regimes geldt dat de berichten op Twitter niet altijd even juist zijn. Waarbij wij in het midden laten dat de berichten op de Chinese versie misschien wel eens op waarheid gestoeld zijn. Maar democratische regimes laten tweets staan, omdat ze tot de geschiedenis behoren. Totalitaire regimes wissen alles wat ook maar hun macht aan het wankelen kan brengen, ook al behoort het tot de geschiedenis...
http://www.webpronews.com/china-censors-weibo-amind-rise-of-political-rumors-2012-04
http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303459004577364190134631110.html
http://arstechnica.com/business/news/2012/04/chinas-deletes-accounts-on-twitter-like-service-as-part-of-social-media-crackdown.ars











Blijf altijd op de hoogte van het nieuws,
ook wanneer u onderweg bent!
Met de mobiele versie van Verkenner
http://m.verkenner.be
 





 
hardware
                            logo
Hoe bedenken ze het

Soft- en hardwarefabrikanten met nieuw en/of beter!





APPLE WIL OORTJES OPNIEUW UITVINDEN
Ultrasonic bonding.Neen, niets te maken met SM!


Oortjes: het is een persoonlijke zaak. Sommigen geven de voorkeur aan heuse "oren" in plaats van oortjes - grote koptelefoons waarmee ze ostentatief over straat lopen. Anderen geven de voorkeur aan in-ear knopjes, met rubber rand die het geluid van buiten uit hermetisch moeten afsluiten. Nog anderen gaan dan weer voor knopjes die gewoon tegen de ooringang rusten. En dan hebben we het niet eens over de manier van bevestigen: achter de oorschelp, los, enz.

Feit is dat oortjes uit verschillende onderdelen bestaan: de oortjes zelf, de kabel, de jack die je op het toestel aansluit - en die allemaal met elkaar verbonden zijn. En daar ligt vaak een zwak punt, want na intensief gebruik, of een te harde snok aan het kabeltje, kan een van die verbindingen doorbroken worden.

Apple wil dit probleem nu oplossen; het zou volgens Apple Insider werken aan een reeks componenten die naadloos op elkaar passen, zoals vermeld staat in een aanvraag voor een patent, dat het heeft over "Ultrasonically welded structures and methods vor making the same", met andere woorden het naadloos aan elkaar lassen van de onderdelen, een "unibody".

Voor meer info en een tekening kan je terecht bij Apple Insider. Benieuwd of en wanneer de oortjes te zien zullen zijn ... en of Samsung meteen ook met iets dergelijks uitkomt ;)
http://www.appleinsider.com/articles/12/04/12/apple_looking_to_build_unibody_earbuds_through_ultrasonic_bonding.html



ADOBE : THE SKY IS THE LIMIT

Adobe, bij de meesten gekend voor zijn readers en editors, is veel meer dan enkel PDF. Adobe is één van de allergrootste spelers op de markt van creative software, denk maar aan Avatar, deze film is dank zij Adobe software tot stand gekomen. Creatief, daar draait het om en niet toevallig staat dit woord ook in de naam van hun productlijn CS (Creative Suite). Na de succesvolle beta versie is nu ook de ‘echte’ versie beschikbaar van CS6. Deze CS6 is een deel van de CCM strategie (Creative Cloud Membership).

Adobe wil een full pakket maken,en de flow is als volgt: het scheppen van content, bepalen hoe het best de klanten voor die content bereikt worden en dan de data beheren die in de content zit. M.a.w. het gericht brengen van relevante informatie.

CS6 brengt een heleboel tools voor het maken van content: Webdesign, Photoshop, creëren van animatie, bewerken van video enzoverder. Dank zij de cloudtechnologie kan je dat om het even waar doen. Bvb voor webdesign: je begint op de trein op je tablet, en tekent grofweg de vierkanten die video, foto of tekst moeten bevatten, en vult deze in. Adobe maakt er mooie kadertjes van, zodat je zeer vlug de ruwe basis van je webpage hebt. Thuis op je PC werk je dat (via de cloud) verder af. Je kan je design upload-klaar maken voor tablet, smartphone of PC. Hiervoor staan tools, tools en nog eens tools klaar. Voor het lijstje aan programma’s dat CS6 bevat verwijzen we naar de Adobe website. Maar om er toch ééntje uit te lichten: TypeKit. Mogelijk hebben niet alle devices die het doel zijn van je creatie alle fonts aan boord. Dit is simpel op te lossen via TypeKit: Samen met de webpagina worden de characters vanuit de Typekit server binnengehaald. Een handige app dus. En zo zijn bevat CS6 veel handige deelprogramma’s  om snel en efficiënt publiceerrijpe content te maken.

Adobe claimt ook dat CS6 niet alleen uitgebreider, maar ook sneller is dan CS5. CS6 focust ook meer en meer op AIR en gaat steeds minder voor FLASH, maar het blijft nog beschikbaar. En natuurlijk werkt CS6 met HTML5, CSS 3 en Javascript.

Heel handig is dat je CS6 cross platform is en je het dank zij de Cloud overal kan gebruiken.

Prijzen voor CS6 kunnen we nog niet geven, maar wel voor het Creative Cloud Membership. De prijzen voor individueel, groep- of studentgebruik zijn respectievelijk 49.99, 69.99 en 29.99 € per maand. (Zoals men bij Adobe zegt: minder dan één koffietje per dag ergens onderweg.)

Voor professionals is dit echt niet veel, en daarvoor is CS6 ook bedoeld, voor profs en de doorwinterde liefhebber. [Paul Liekens]

Meer info:
http://www.adobe.com/be_nl/products/creativesuite.html


SONY: FULL ATTACK

Begin April riep Sony te Parijs de pers bijeen om de strategie voor de volgende jaren uiteen te zetten. Die strategie is doodsimpel, terug de innovatieve marktleider die ze waren, en dit met verrassende en nieuwe producten. Ze verwezen hierbij met trots naar de walkman, waarvan zij de grondlegger waren. Nu, Sony is, zeker  in onze contreien, wat weggedeemsterd, maar ze staan er terug klaar voor en gaan alle registers open trekken. Full Attack dus voor Sony. Maar op de persbijeenkomst was er ook een beetje een onzekere sfeer te merken. We spraken hierover met enkele mensen van Sony en het kwam hierop neer: “Er gaat iets gebeuren, mogelijk gaan er veel ontslagen vallen, maar we weten nog niet waar en wanneer.... “. Ondertussen weten we er meer van: wereldwijd gaat Kasuo Hirai, de nieuwe CEO van Sony 10.000 jobs schrappen. In België, waar Sony bijna 500 werknemers heeft zou het gaan om 60 jobs, waarvan 55 in de Zaventemse vestiging.

Slecht nieuws voor de betrokken werknemers, maar misschien een stap in de goede richting voor Sony zelf. Allereerst de werknemers. We konden niet achterhalen hoe de werknemers in België ontslagen gaan worden, er zouden nog besprekingen bezig zijn. Natuurlijk is dit zeer slecht nieuws voor deze mensen.

Sony heeft te leiden onder de economische crisis, de hoge koers van de Yen en concurrentie uit o.a. Zuid Korea en Amerika. Deze ontslagen zijn één manier om weerwerk te bieden, de andere is uiteraard om goede producten aan te bieden. De verwachting was dat Sony de TV productie zou minimaliseren, dit wegens de grote concurrentie in deze sector, en omdat de TV afdeling verlieslatend was. Maar Kasuo Hirai wil hier niets van weten. Sony gaat voluit voor High Definition met de 4K-televisie die een 4 x hogere resolutie biedt. Maar p TV gebied zijn er nog plannen: De Japanse Elektronicareus wil TV nog meer gaan integreren in Mobile Devices. 

Ook de rest van het gamma gaat een serieuze boost krijgen. Met hun camera's en fototoestellen wordt volop de strijd aangegaan met de concurrenten.

Voor GSM en Smarts had Sony een joint venture met het Zweedse Ericsson sinds 2001. Maar eind vorig jaar kocht Sony het deel van Ericsson op. Wat we zelf doen, doen we beter?

Op gebied van tablets heeft Sony alvast hun nieuwe tablet P. Dit tablet is opplooibaar, en is daardoor super handig. De nieuwe walkman?

Ook op gebied van readers, laptops ... neemt Sony de handschoen op tegen de concurrentie: Full attack. [Paul LIiekens]

http://www.sony.be/lang/nl/section/home


NIEUWE WOORDJES LEREN: PERIFOVEAL DISPLAY
Voor mensen die echt een information overload willen!


Heb jij al zoveel moeite om alle informatie op jouw scherm te volgen - streams van je sociale netwerken, mails die binnenkomen, direct messages, en dan het scherm van je browser ook nog eens? Tja, er blijken mensen die nog veel meer informatie willen verwerken, en zich omringen met meerdere schermen op hun desktop.

Wie is er zo gek, zal je vragen? Wel, denk maar eens aan financiële experts, die voortdurend de koersen op de verschillende beurzen moeten volgen. Of mensen die meerdere schermen met bewakingsbeelden moeten volgen. Geef nou toe, zo gek is dat toch niet?

Wel, voor deze mensen heeft het MIT Media Lab nu een special oplossing bedacht, die de kijker moet helpen zich beter te concentreren op de beelden. Door Microsoft Kinect camera's te combineren met detectie software, wordt opgevolgd naar welk scherm de persoon in kwestie kijkt. Dat scherm wordt via Perifoveal Display dan getoond in normale helderheid. Beweeg je je hoofd naar een ander scherm, dan krijgt dat zijn normale helderheid, terwijl de andere schermen als het ware gedoofd worden, op de achtergrond verdwijnen, maar tegelijk worden wijzigingen op het scherm (een stijgende koers, een beweging op een beveiligingscamera) in een accent weergegeven.

Slim bedacht. Maar het is helaas enkel nog een project, er is nog geen release datum.
http://www.engadget.com/2012/04/25/mit-media-lab-perifoveal-display-hands-on/


DEUR VAN DE TOEKOMST HERKENT PERSONEN AAN HUN SKELET
Werkt met overdracht van trillingen

In het labo van telecombedrijf AT&T wordt ook gewerkt. En zelfs naarstig gewerkt, en wel aan een nieuwe technologie voor overdracht van data, en identificatie. En die verdient toch wel aandacht.

Een prototype van deze technologie werd namelijk voorgesteld, en die maakt gebruik van de trilling van de knoken in een menselijk lichaam, om data van een smartphone naar een deur over te brengen, zodat die open gaat. Concreet zou er in de smartphone een piezo-elektrische geleider gestopt worden, die een signaal doorheen jouw lichaam stuurt naar een ontvanger - in dit geval een deurknop. En omdat bij elke mens de signalen op een andere manier 'weergalmen' doorheen hun skelet, is dat signaal uniek; de deurknop kan dus geprogrammeerd worden om automatisch open te gaan bij bepaalde patronen.

Maar doet dat dan geen pijn, dat signaal dat door die piezo-elektrische geleider uitgestuurd wordt? Volgens Popular Science zou je de trilling niet eens voelen. Bovendien zou de technologie gebruikt kunnen worden voor andere dingen dan deuren openen - bijvoorbeeld om jou als unieke persoon te laten herkennen door je mobieltje. Enkel jij zou dan nog je telefoon kunnen bedienen, zelfs indien het toestel gestolen wordt. Het zou, aldus GigaOm, zelfs kunnen uitgroeien tot een alternatief voor NFC of near-field communication.
http://techland.time.com/2012/04/24/new-technology-could-let-you-unlock-doors-with-your-bones/
http://www.popsci.com/technology/article/2012-04/unlocking-doors-signals-sent-your-smartphone-door-through-your-skeleton
http://gigaom.com/2012/04/19/at-att-labs-universal-translators-and-wearable-keys/



 
hardware
                            logo
Voor elk wat wils
Nieuws in een notedop



[met medewerking van de NeTTieS-knipselman Dave Lahousse]

*** DNS Changer Malware: vanaf 9 juli dreigt een blackout voor 350.000 computers
http://www.pressetext.com/news/20120424003

*** Nieuwe Flashback variant infecteert ongemerkt de Mac
http://ct.zdnet.com/clicks?t=1130624134-3c411615f4801fbe364fa0091ce85229-bf&brand=ZDNET&s=5

*** De strijd om de digicorder
Tv-distributeurs en zenders ruziën over het toestel dat winstgevende reclame doorspoelt
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=5S3P8Q5B

*** Duitse DDOS aanval haalt Pizza.be 1,5 uur offline
Eten-bestelsite Pizza.be is gisterenavond 1,5 uur lang onbereikbaar geweest wegens een DDOS aanval. De aanval lijkt te zijn gericht op de succesvolle Duitse website van het bedrijf, Lieferservice.de, die juist met een grote televisiecampagne in Duitsland is begonnen. Beide sites zijn onderdeel van het Nederlandse bedrijf Takeaway.com.
Krakersgroep DotNetFuckers (onze excuses voor het taalgebruik) lijkt verantwoordelijk voor de aanval. Op Twitter (http://twitter.com/#!/DotNetFuckers) wordt de aanval geclaimd.

*** Aarrr!, de Vlaamse Piratenpartij treedt aan
Ook Vlaanderen heeft vanaf nu een Piratenpartij. Op woensdag 25 april stelden de zelfverklaarde piraten zich officieel voor in Mechelen. De partij komt met de gemeenteraadsverkiezingen in oktober al zeker op in Gent, Antwerpen en Leuven.
http://www.belgamediasupport.be/pressrelease/general-detail.do?originalId=24251&language=NL

*** BT en Hitachi ontwikkelen biometrische beveiligingsoplossing voor veilige uitwisseling van identiteiten in de cloud
http://www.hitachi-eu.com/veinid

*** BT breidt beveilingsportfolio uit - nieuw onderzoek toont noodzaak proactiever beveiligingsbeleid
http://www.bt.com/btassure/securitythatmatters

*** Fortinet breidt zijn oplossingenpakket voor netwerkbeveiliging uit met nieuwe DDoS-beveiligingsproducten
http://www.fortinet.com

*** Groen licht voor megadatabank fiscus
De privacycommissie geeft na vijf jaar groen licht om een ...
http://messagent.roulartamail.be/optiext/optiextension.dll?ID=FXCF_6IaVsaKy2_uy3WnCekIPU9NEzF%2Bl0zJlmBGy7X9VMZ%2B2


*** Nieuwe FRITZ!OS-firmware voor de FRITZ!Box biedt extra functies voor thuisnetwerken, WLAN’s en telefonie
- Nieuwe FRITZ!OS-firmware is per direct gratis verkrijgbaar
- Meer verbindingsmogelijkheden en verbeterde toegang voor mobiele gebruikers
- Meer overzicht, een groter WLAN-bereik en uitgebreide telefoniefuncties
- Innovatieve dienst MyFRITZ! biedt mobiele gebruikers toegang tot de FRITZ!Box
http://www.avm.de/en/press

*** Steeds meer bedrijven opteren voor elektronische facturatie
Belgische ondernemingen zetten mee de toon in Europa
http://www.cfobarometer.be


*** Easy-m organiseert Apple-opleidingen voor slechtzienden, juristen en 50-plussers
http://easy-m.be/nl/cursus






muziek logo
Het oor wil ook wat!
Audio op het Internet




DUBTRAK - CHILLOUT TRAVELS

[dub/lounge] Deze band maakt muziek met zware ritmes, die toch redelijk cool en loungy zijn. Van de remixes op soundcloud kan je er verschllende downloaden. Het hele album "rapture" kan je er in streaming beluisteren.
http://soundcloud.com/dubtrak


JOEL ENZO - JOSÉ
[electronic] Een man die heel wat weet van sampling en mixen. Hij maakt erg knappe songs, en treedt op in clubs en bars in Munchen. Zelf noemt hij zijn muziek Techhouseminimal. Wij lusteren er wel pap van... bij SOundcloud verschillende songs om lieve te beluisteren, en commentaar te geven.
[Taal: ENG]
http://soundcloud.com/joel-enzo


SHAMANOID: CUANDO GENARO CAGA
[psychodelic] Niet alle elektronische muziek is van het zachte genre. Er bestaat ook nog zoiets als psychodelica - opzwepende ritmes, zware drums, die je na een tijdje haast in trance brengen. Zo'n muziek maakt o.a. Shamanoid. BIj MySpace kan je beluisteren wat wij bedoelen.
http://www.soundcloud.com/shamanoid
http://www.myspace.com/shamanoid


TARA PUTRA - IN DUBLAND
]Downtempo] Het eerste dub album van de Duitse producer Tara Putra. Mooie klanken, gemengd met natuurgeluiden. Een meeslepend, relax ritme. Het album kan je in streaming beluisterne op het label Ektoplazm, en zelfs graits downloaden.
http://www.ektoplazm.com/free-music/tara-putra-in-dubland


VRIJDAG HOORSPELDAG: 1999

Deze week een satire uit 1983, waarbij het literaire wereldje op de korrel genomen wordt. Het verhaal speelt zich zogenaamd af in 1999, maar het is verbazend hoe accuraat de bedenkers van de plot de toestand in 1983 hebben doorgetrokken naar de toekomst. Een heel leuke satire met o.a. Dora Van der Groen en Bert André.
http://hoorspel.wordpress.com/2012/04/24/1999/







Netties werkt samen met:

verkenner banner


EVEN EEN UITSMIJTER TUSSENDOOR, VOORALEER U NAAR HET 2e DEEL GAAT:
Wees altijd oprecht. Zelfs wanneer je het niet meent.
-anoniem-




 
 
oor logo
De nieuwe oogst




NEWSPAPERINDEX: ALLE KRANTEN
Een site die je niet meteen omver blaast door zijn prachtige layout - je vindt er enkel een lijstje met landen. Klik een land aan, en je krijgt alle kranten uit het land. Wat handig is. Wie wil nou "mooi", als je "handig" kan krijgen?
[Taal: ENG]
http://www.newspaperindex.com/


CLASSPIANO: ÉÉN SONG PER DAG

Op deze website brengt ene Regan Starr enkele dag een nieuwe song voor piano, die hij zelf geschreven heeft. Je kan de muziek beluisteren, of de bladmuziek downloaden. Op de site biedt de man ook pianolessen aan.
[Taal: ENG]
http://classpiano.com/


AIRLINE ROUTE: NIEUWS OVER LUCHTLIJNEN
Ben je zelf actief in reizen, of heb je interesse voor luchtvaart, dan is dit blog er eentje om te volgen. Je vindt er namelijk alle insiders nieuws over luchtvaartlijnen en routes - welke steden voortaan aangedaan worden, welke routes er bijgekomen zijn, enz. De meeste lezers zullen het misschien droge materie vinden, maar voor de liefhebber is het een blog om van te snoepen.
[Taal: ENG]
http://airlineroute.net/


BLOGGERTHEMES: FRIS JE BLOG WAT OP
Op zoek naar een mooi thema of achtergrond voor je Blogger-blog? Deze site heeft een heel groot gamma verzameld, dat je kan doorzoeken op basis van het aantal kolommen, vaste of flexibele breedte, kleuren, en stijl.
[Taal: ENG]
http://www.bloggerthemes.net/


BTEMPLATES: TEMPLATES

Op deze site vind je dan weer templates (sjablonen) die je gratis mag gebruiken voorje Blogger blog. Hier kan je eveneens selecteren op stijl, maar ook op kleur, breedte, maar bovendien kan je ook kiezen of de zijbalk links of rechts komt te staan.
[Taal: ENG]
http://btemplates.com/2012/blogger-template-cappuccino/


HOW TO NETWORKS?
Dit blog is een tutorial dat de technieken probeert uit te leggen van netwerken en telecom. Je leert er de oorsprong van de netwerken, hoe je een draadloos netwerk moet aanleggen, bevat een tutorial over TCP-IP, en veel, veel meer. Alles is uitgelegd in een gebruiksvriendelijke taal.
[Taal: ENG]
http://howtonetworks.net/


NOTIFICATION CONTROL: MINDER MELDINGEN
De meeste sociale netwerken zenden je allerlei meldingen: wanneer iemand je gaat volgen, een "like" heeft gezet, enz. Al die meldingen in je mailbox kunnen een beetje teveel worden. Deze webdienst kan helpen: je krijgt een lijst met allerlei sociale netwerken. Klik er eentje aan, en je wordt gevoerd naar de site waarop je de instellingen kan wijzigen.
[Taal: ENG]
http://www.makeuseof.com/dir/notification-control-disable-email-notifications-social-networking-websites/
http://notificationcontrol.com/


CONVERSOCIAL: BEHEER JE NETWERK
Werk je als bedrijf met de sociale netwerken, dan kan het moeilijk worden om al die vragen, commentaren en klachten de baas te blijven. Deze site geeft je de mogelijkheid om je netwerk te beheren, en gemakkelijker met je klanten te praten / interageren.
[Taal: ENG]
http://conversocial.com/
http://www.makeuseof.com/dir/conversocial-managing-social-networks-easier-businesses/


TWITDRIP: AUTOMATISCHE POSTINGS

Het ontbreekt niet aan webdiensten waarmee je tweets kan programmeren om later te verschijnen. De meesten hebben echter een beperking op het aantal tweets dat je gratis versturen kan. TwitDrip is daarop een uitzondering: je kan de tijdzone kiezen, de dagen van de week, de tijdinterval, en je kan tweets samenstellen in de gebruiksvriendelijke interface.
[Taal: ENG]
http://www.makeuseof.com/dir/twitdrip-automatically-post-tweets-regular-intervals-twitter-timeline/
http://www.twitdrip.com/indexeng.php


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: REKENMODULE VOOR KLEIDAKPANNEN
Online tool voor het berekenen van de hoeveelheid dakpannen die men nodig heeft voor een hellend dak. Een tool die meer bedoeld is voor architecten en projectleiders.
[Taal: NL]
http://verankering.koramic.com


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: LEKKER BUITEN SPELEN

Een speciale site die deel uitmaakt van een campagne van het zuivelmelk Joyvalle, en die zich richt tot leiders van jeugdbewegingskampen. Je kan er bijvoorbeeld gratis melk mee winnen voor op het kamp, en via de Facebook kan je voor je kamp een gigantische barbecue winnen, en een bijdrage in je kampplaats ter waarde van 500 €
[Taal: NL]
http://www.lekkerbuitenspelen.be/


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: WILD VAN NATUUR
Een site van Landschap vzw, die opkomt voor een rijke natuur in Vlaanderen. Je vindt er prachtige foto's, wandelroutes en dagwandelingen die je als PDF kan downloaden, maar vooral veel informatie over de "wilde" dieren die terug in de natuur verschijnen.
[Taal: NL]
http://www.wildvannatuur.be


VRIJDAG MULTIMEDIA: CG SOCIETY
Deze gemeenschap van digitale artiesten bestaat al 10 jaar. En op de sit vind je prachtige voorbeelden van de aangesloten artiesten. Klik maar eens op de foto's die in de galerij bovenaan de startpagina getoond worden bijvoorbeeld. Sommige van die foto's zijn echt adembenemend mooi. Bij andere beelden gaat het eerder om een digitale bewerking van een foto, noch andere beelden zijn volledig digitaal gecreëerd, zonder "reëel" beeld. Om te ontdekken.
[Taal: ENG]
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=327194
http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures


VRIJDAG MULTIMEDIA: GRAFFITI IN TSJERNOBYL
Een mooie reportage met knappe foto's over graffiti in Tsjernobyl. Het blog "my Modern Met" bevat nog veel meer mooie reeksen; het is echt een ontdekking!
[Taal: ENG]
http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/beautifully-haunting-graffiti-at-chernobyl
http://www.mymodernmet.com/


VRIJDAG MULTIMEDIA: AGENT8BALL
Het internationale biljard toernooi is geïnfiltreerd door terroristen. Maar jij kan in dit game verhinderen dat zij winnen - je moet gewoon zoveel mogelijk ballen in de pockets van de biljart tafel laten verdwijnen, binnen de tijd die je toegemeten is!
[Taal: ENG]
http://agent8ball.com/




Bezoek ook de andere projecten van de Netties-medewerkers:

Wim W.: http://www.tenbunderen.be/  -  http://www.nieuwsbronnen.com/
Sjeef: http://www.sjeef.eu/Nederlands/projecten.html
Hilde: http://hoorspel.wordpress.com



 
sites logo
Bij de collega's



*** BELSEC: NIEUWS OVER BEVEILIGING
(Belsec is lid van het netwerk van de Belgian Security Bloggers)
http://belsec.skynetblogs.be


*** BELGIAN COWBOYS
http://www.belgiancowboys.be/





- TV-reclame wordt interactief dankzij Shazam
http://www.belgiancowboys.be/marketing/2166
- Belgische start-up laat je toe te betalen via Twitter of Facebook
http://www.belgiancowboys.be/socialmedia/2144


 

AD logo

*** ALGEMEEN DAGBLAD
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/index.dhtml

- 'Vind ik niet leuk'-app voor op Facebook
Een groep creatieve Nederlanders heeft een app ontwikkeld die het mogelijk maakt op Facebook aan te geven dat je iets niet leuk vindt. Dat ...
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3246771/2012/04/26/Vind-ik-niet-leuk--app-voor-op-Facebook.dhtml
- Minder Nederlanders beginnen met Twitter
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3246196/2012/04/25/Minder-Nederlanders-beginnen-met-Twitter.dhtml


digitale revolutie logo

*** DIGITALE REVOLUTIE
http://www.fan.tv/digitaal/

- Gratis interieurontwerp software
http://www.fan.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=19172:gratis-interieurontwerp-software&catid=38&Itemid=236
- Firebug. Experimenteren met websitecodes
http://www.fan.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=19401:firebug-experimenteren-met-websitecodes&catid=38&Itemid=236




  elektrozine logo


*** ELEKTRO.BE
http://www.elektro.be

- Sony lanceert Music Unlimited in België
Met de introductie van Music Unlimited op de Belgische markt, komt Sony met een eigen muziekservice die steunt op het cloud-principe. 
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=6614
- Philips lanceert draagbare Shoqbox-luidsprekers
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=6597

 

digimedia logo

*** DIGIMEDIA
http://www.digimedia.be/

- De nieuwe iPad doet het goed!
http://www.digimedia.be/News/nl/11812/de-nieuwe-ipad-doet-het-goed.html
- "Freemium apps": een business model dat werkt!
http://www.digimedia.be/News/nl/11817/freemium-apps-een-business-model-dat-werkt.html

   

computertaal logo

*** COMPUTERTAAL
http://www.computertaal.info

- Max Payne 3 Trailer
http://computertaal.info/2012/04/26/max-payne-3-trailer/
- Hoe verwijder je je data echt?
http://computertaal.info/2012/04/26/hoe-verwijder-je-best-je-data/


tweakers logo

*** TWEAKERS NET
http://www.tweakers.net

- Google verdiende lang meer aan iOS dan aan Android
http://tweakers.net/nieuws/81616/google-verdiende-lang-meer-aan-ios-dan-aan-android.html
- Belgische hacker verkrijgt root-toegang op Telenet-settopbox
http://tweakers.net/nieuws/81623/belgische-hacker-verkrijgt-root-toegang-op-telenet-settopbox.html





*** DATANEWS
http://www.datanews.be
- Een op de vier webshops voldoet niet
Bijna een kwart van de webshops voldoet niet. Dat meldt consumentenorganisatie Test-Aankoop op basis van een onderzoek bij 35 webshops. 
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nieuwsoverzicht/2012/04/26/een-op-de-vier-webshops-voldoet-niet/article-4000086261638.htm
- Nooit meer apps kopen
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/opinie/nooit-meer-apps-kopen/article-4000083061355.htm






*** MOBILEREVOLUTION
http://www.mobilerevolution.be
- Google lanceert eigen Dropbox concurrent – Google Drive
http://www.themobilerevolution.be/2012/04/google-lanceert-eigen-dropbox-concurrent-google-drive/
- Nokia gebruikt gsm om reclamefilm te maken
http://www.themobilerevolution.be/2012/04/nokia-gebruikt-gsm-om-reclamefilm-te-maken/




 
tip logo
De zaak Tee en Tee
Tips en trucs voor de PC/Internaut



Voor deze rubriek danken wij
Arnold Top en Gerard Schaefers (Sjeef)






CHROME'S SEO SITE TOOLS UITGELEGD 14: SERVER DOMAIN INFO

(Ter info: voor deze tool moet je de Chrome browser gebruiken, en de SEO Site Tools installeren. Bezoek je een website, dan kan je op het vergrootglas rechts naast de adresbalk klikken)
Deze rubriek van de SEO tool geeft je de WhoIs informatie over een website, waarmee je desgewenst de eigenaar van de site kan bereiken. Je krijgt ook informatie over de robots.txt, de aanwezigheid van een sitemap, het IP nummer, de server.
https://chrome.google.com/webstore/detail/diahigjngdnkdgajdbpjdeomopbpkjjc
http://blog.kissmetrics.com/seo-site-tools/



CHROME'S SEO SITE TOOLS UITGELEGD 14: SUGGESTIONS
(Ter info: voor deze tool moet je de Chrome browser gebruiken, en de SEO Site Tools installeren. Bezoek je een website, dan kan je op het vergrootglas rechts naast de adresbalk klikken)
Het laatste onderdeel is Suggestions. Na al die analyse krijg je dus enkele concrete punten om aan te werken: de kwantiteit van de links (teveel), de titel tag, de meta omschrijving, enz.
Met dit artikel wordt de reeks over de SEO tools van Google afgesloten. Heb je de verschillende onderdelen goed bekeken van die tools, dan zal je ongetwijfeld je website heel wat kunnen bijschaven. Wat hopelijk tot veel meer bezoekers leidt!
https://chrome.google.com/webstore/detail/diahigjngdnkdgajdbpjdeomopbpkjjc
http://blog.kissmetrics.com/seo-site-tools/


BITTORRENT UITGELEGD 1: ENKELE TERMEN
Er wordt zoveel geschreven en gezegd over BitTorrent, maar wat is het eigenlijk, en hoe werkt het? Je hebt allicht gehoord van verschillende vrienden dat zij het gebruiken om bestanden te downloaden (hopelijk legaal!), en wil je ook eens uitproberen. Hoe begin je eraan? Even wat uitleg daarom over de termen.
Om te beginnen: BitTorrent is gewoon een protocol. Je kan het internet best vergelijken met een snelweg, en er zijn verschillende manieren om bestanden over die snelweg te vervoeren.
Zo is er FTP of File Transfer Protocol, om bestanden enkel te downloaden van server naar computer; HTTP of hypertext transfer protocol haalt ook bestanden van het internet, maar niet om die te bewaren op jouw computer, wel om die meteen weer te geven in de webbrowser.
http://www.businessinsider.com/what-is-bittorrent-2012-4


BITTORRENT UITGELEGD 2: NOG WAT MEER TERMEN

Nog even wat uitleg over de termen:
- Torrent bestand: een bestand dat je kan downloaden en dan kan invoeren in een BitTorrend client (software). Dit bestand vertelt jou dan welke data er gedownload moeten worden, en vertelt aan de client waar hij die data moet gaan zoeken.
- BitTorrent Client: een stukje software dat een torrent bestand neemt en dan de data gaat downloaden die erbij horen. Net zoals je een browser nodig hebt als Firefox of Chrome om te kunnen surfen op het web, heb je een BitTorrent client nodig voor je computer, die omkan met BitTirrent bestanden.
Er zijn verschillende BitTorrent Clients, maar sommigen zweren bij Transmission (1)
- Seeders en Leechers: Een seeder is een persoon die een complete versie van een bestand uploadt naar elkeen die het wil. Een Leecher is een persoon die enkel downloadt, maar zelf niet uploadt.
http://www.transmissionbt.com/
http://www.businessinsider.com/what-is-bittorrent-2012-4


BITTORRENT UITGELEGD 3: WAT ER GEBEURT
Stel dat je een film wil downloaden die 700 MB groot is. Wanneer je dat gaat halen op één bron, kan dat wel een hele tijd duren. Maar BitTorrent is slim, en zoekt verschillende mensen die allemaal die film hebben. Het gaat bij al die mensen brokjes van die film halen, en voegt die later terug bij elkaar.
Dit wil zeggen dat je het bestand veel sneller in huis hebt dan anders. En dat is waarom BitTorrent zo populair is als protocol.
Maar is het allemaal legaal, zal je vragen? Het bitTorrent protocol op zich is niet illegaal; het is gewoon een protocol. Het hangt allemaal af van de bestanden die je zoekt, vindt en downloadt. Indien die legaal zijn, is er geen probleem. Zijn die illegaal, dan geldt er in sommige landen ook nog een bepaling dat het downloaden van illegale bestanden op zich niet strafbaar is, maar dat degene die het bestand beschikbaar gesteld heeft (geüpload), dat wél is.
http://www.businessinsider.com/what-is-bittorrent-2012-4





shareware
                            logo
Van alles halen, (bijna) niets betalen...




BEAT THE BOOT: HOE SNEL TYP JE?
Chrome Extensie
Dit is een verzameling spelletjes van Google, waarmee je kan uitvinden hoe snel en handig je wel bent met het klavier.
https://chrome.google.com/webstore/detail/aidgmjkfmbhldhnhkopojimkhhhcpenl


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: PIXLR-O-MATIC
Android (freeware)/ iOS (0,99 $)
Nu de magie van instagram doorbroken is, en je de app niet alleen ook op een Android toestel kan gebruiken, maar hij zelfs gekocht werd door Facebook, zijn velen op zoek naar een alternatief. In de volgende reeks artikels, gebaseerd op een item bij Business Insider, reiken wij je wat alternatieven aan.
Om te beginnen Pixlr-o-matic. Deze tool biedt je een breed gamma filters en effecten om op je foto's toe te passen. Elke dag worden er meer dan 1,5 miljoen foto's geüpload op de site.
http://itunes.apple.com/us/app/pixlr-o-matic-plus/id505708414?mt=8&ls=1
https://play.google.com/store/apps/details?id=pixlr.OMatic


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: VIA.ME
iOS - Freeware
Deze app zegt heel duidelijk in zijn blog dat hij de mensen wil opvangen die Instagram ontvluchten nu het door Facebook overgenomen is. Er wordt ook gewerkt aan een tool om alle Instagram foto's te importeren naar Via.me
http://itunes.apple.com/us/app/via.me/id474113683?mt=8


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: SNAPSEED

iOS - $4,99
Deze beeldbewerker biedt een aantal extra's, zoals autocorrect, cropping, en tilt shift. Je kan de foto na bewerking uploaden naar Facebook, Twitter, Flickr.
http://itunes.apple.com/us/app/snapseed-for-ipad/id439438619?mt=8&ls=1


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: HIPSTAMATIC
iOS - $1,99
Bij deze app kan je een lens kiezen en een speciale film om aparte foto's te maken. Bijkomende films en lenzen zijn verkrijgbaar als in-app aankoop.
http://itunes.apple.com/us/app/hipstamatic/id342115564?mt=8


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: PICPLZ

iOS (freeware), Android (freeware)
Dit netwerk kan je het best vergelijken met Instagram. je kan je foto's aanpassen en dan naar de sociale netwerken en je volgelingen zenden.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.picplz.rangefinder&feature=nav_result#?t=W251bGwsMSwxLDMsImNvbS5waWNwbHoucmFuZ2VmaW5kZXIiXQ..
http://itunes.apple.com/app/picplz/id382339383


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: HIPSTER
Android - iTunes - freeware
Met HIpster kan je postkaarten maken van foto's die je zelf gemaakt hebt; je voegt tekst toe, en zelfs een geotag zodat mensen weten waar de foto genomen werd.
http://itunes.apple.com/us/app/hipster/id461983020?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hipster&hl=en


ALTERNATIEVEN VOOR INSTAGRAM: CAMERA+

iOS - $0,99
Deze tool laat je verborgen functies in je gewone iPhone camera ontdekken. Je kan gebruik maken van stabilisering om een eind te maken aan bewogen foto's. En uiteraard kan je allerlei filters en effecten op je foto's toepassen.
http://itunes.apple.com/us/app/id329670577?mt=8t


VRIJDAG ALTERNATIEVE OS: GO LAUNCHER EX
Android - 4,6 MB - freeware
Met dit gratis progje kan je de user interface van je Android toestel volledig naar je hand zetten. Zoals achtergronden, maar ook de scroll-actie en het swipe'n.
http://www.chip.de/downloads/GO-Launcher-EX-Android-App_50659044.html
http://golauncher.goforandroid.com/


VRIJDAG ALTERNATIEVE OS: BLUETOOTH ON/OFF
iPhone - freeware
Deze app zou moeten helpen om wat langer te doen met je batterij: er wordt namelijk een heel simpel ikoontje op je startpagina gezet, waarbij je met een simpele on/off keuze bluetooth kan uit en inschakelen. Een functie die eigenlijk op het toestel ook bestaat, maar die verborgen zit in allerlei menu's. Door de button prominent op je startblad te zetten, wordt de optie gemakkerlijker bereikbaar, en zal hij dus sneller toegepast worden.
http://itunes.apple.com/app/bluetooth-onoff./id514869898?mt=8
http://www.businessinsider.com/bluetooth-onoff-app-for-iphone-2012-4


(Deze tips voor share- en freeware zijn afkomstig van verschillende sites, o.a. Freewareweb, Lockergnome, ZDNet, PCWorld, en andere.
 

 
 

Het laatste woord....





Lezer Eddy reageert:
µ<<<

Betreft:

Lezer Erik meldt:
<<<
bij het klikken op de link hieronder verschenen in het Netties E-zine van 23/03/2012,
krijg ik een virusmelding van AVAST Internet Security, deze site werd geblokkeerd door Avast.
Misschien loos alarm, maar je weet nooit! http://stopforwarding.com/

Ik heb ook op de link geklikt en bij mij blokkeerde GData de website.
GData toonde volgende tekst: /de pagina bevat de schadelijke code: *JS:ScriptPE-inf[Trj] (Engine B)*/

Hier heb ik even naar gegoogeld. De website "stopforward.com" zou besmet zijn.
Lees even dit forum. http://forum.avast.com/index.php?topic=44391.0
Iemand stelt een vraag over zijn eigen website en door de tips die volgen ontdekt de eigenaar van de website dat zijn website gekraakt is.
Dus oppassen geblazen.

Ik kijk uit naar nummer 750.
Amaai zeg. Ik heb al 600 Netties gelezen. Wat een berg. Hoe zou dat komen? Natuurlijk door de interessante en regelmatig ook de nieuwste informatie.
En Netties leest gemakkelijk.

Groetjes,


Eddy
>>>


 
NeTTies e-zine
p/a Hilde Van Gool
Bossestraat 32
2220 Heist op den Berg


Coordinator &
verantwoordelijke uitgever
Hilde Van Gool
Tel 0475/53.41.20 - 015/25.28.71

Wij danken de vele mensen die nu of in het verleden hebben meegewerkt aan dit e-zine:
Miranda Swier 
Benny Raemaekers
Geert Demuynck
Kurt Fierens
Peter Stuart 
Gerard Schaefers (Sjeef)
Boeloeboeloe (LVO)
Manu Drieghe 

Marijke Pante,
Marianne Steijlen 
Reinhilde Remaut 
Ludo Cattoor 
Evert Poppen 
Philip Lafeber 
Julien Van den Borre, 
Johan Junior
Kurt op de Beeck
Koen van Poucke
Rogier P. Bakx
Jurgen Veys
Nick Toretto
Krekkie
Dave Lahousse
Frank VDW
Filip Overmeire (Filover) 
Jeffrey Drooghenbroodt
Ben Depré
Lode Vlayen
Danny Zeegers
Eddy Hooremans
Henk Langerak
Wim Wylin
Hilde Van Gool

In het bijzonder danken wij Wim Wylin voor de vele tips, en Gerard Schaefer voor de spreuk van de week.

- "NeTTies" is gratis te verkrijgen door te vragen om aan onze abonneelijst te worden toegevoegd. Dit kan online op onze site, of per e-mail.
- Te allen tijde kunt u het abonnement ook weer stopzetten, eveneens via de site of per e-mail.
- Uw adres wordt niet aan derden doorgegeven en wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.
- "NeTTies" is onafhankelijk en wordt geheel op vrijwillige basis gemaakt.
- "NeTTies is niet verantwoordelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het gebruik van software waarover wij publiceren.
- Teksten mogen worden overgenomen, maar uitsluitend met bronvermelding.
- "NeTTies" mag wel in z'n geheel worden doorgestuurd naar derden ter kennismaking.
- "NeTTIes" moedigt lezers aan een link te zetten op hun webpagina. De aanwezigheid van een verwijzing naar ons e-zine betekent echter niet dat wij het eens zijn met de redactionele inhoud op die site.
- De advertenties die op "NeTTies" geplaatst worden door derden vallen buiten de verantwoordelijkheid van de redactie en geven geenszins de mening van de redactie weer.  Bij deze teksten wordt duidelijk aangegeven dat het om een advertentie gaat.

Voor alle duidelijkheid even op rij onze regels voor de bescherming van uw privacy:
- Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
- Uw adres wordt ook niet voor marketingdoeleinden gebruikt.
- NeTTies zal u nooit reclameboodschappen van derden doorsturen in een aparte mail.
- In onze nieuwsbrief zal wel van tijd tot tijd een advertentie opgenomen worden, in het kader van sponsoring.
Deze tekst werd voor het laatst aangepast op 14 januari 2004



Webhosting, cms, verzending: Webdynamics
Eindredactie: Hilde Van Gool, en vanuit de eeuwigheid: Niek Harmans
Logistiek: Paul Liekens


  "NeTTies" is een oorspronkelijk concept van Jean-Luc Bostyn

 De eindredactie van NeTTies ligt in handen van Hilde Van Gool,
freelance publiciste. 


 


AFSLUITER VAN DE WEEK
Schenk altijd meer aandacht aan wat belangrijk is, dan aan wat gewoon dringend is.
-anoniem-